Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2008

Τι έμαθες;

Τον τελευταίο καιρό έχω πάρα πολύ χρόνο. Αυτό είναι και καλό και κακό! Δεν θα σας πω το γιατί είναι κακό, γιατί σκεφτόμαστε μόνο τα καλά αυτή την εποχή!!! Καλό γιατί κοιμάμαι πολύ, πραγματικά πολύ περισσότερο απ’ ότι είχα συνηθίσει τον εαυτό μου! Επίσης έχω απίστευτο χρόνο για βόλτες, τους φίλους μου και πράγματα που πριν δεν είχα καν χρόνο να τα σκεφτώ! Έτσι λοιπόν, ένα από αυτά που δεν προλάβαινα να κάνω πριν, είναι το διάβασμα. Τι διαβάζω; Τα πάντα! Λογοτεχνία, αστυνομικά μυθιστορήματα, ψυχολογία... Ένα βιβλίο που έπεσε στα χέρια μου αυτές τις μέρες, λέγεται "Τι έμαθες;" και συγγραφέα του είναι ο ψυχολόγος Γιώργος Πιντέρης.Πιντέρη έχω διαβάσει πολύ, αλλά το τελευταίο του βιβλίο δεν θυμίζει αυτά που ήξερα. Όπως αναγράφετε στο οπισθόφυλλο του βιβλίο, "...ο συγγραφέας αντικρίζει φαινόμενα, που είναι στα όρια της επιστήμης και τα παρακολουθεί με την περιέργεια ενός μικρού παιδιού: Τι σημαίνουν άραγε; Και πως εξηγούνται; ..."
Τι έμαθα όμως εγώ από αυτό το βιβλίο; Τι κρατάω μέσα μου; Θα παραθέσω ακριβώς τα λόγια του συγγραφέα:
"...γεννιόμαστε με δυο έμφυτες τάσεις: Η μια είναι να διατηρούμε την ύπαρξη μας όσο περισσότερο μπορούμε. Η άλλη, να εξελισσόμαστε μέχρι να κάνουμε πραγματικότητα όλες τις πτυχές του «είναι» μας...
...Αν όμως, διατηρώ απλά και μόνο την ύπαρξη μου, τότε δεν ζω. Επιβιώνω. Δηλαδή «σέρνω» καθημερινά την ύπαρξη μου, και κάποια μέρα, με πιάνει κατάθλιψη.."

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΣ ΜΙΑ ΖΩΗ.
ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΟΜΟΡΦΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΑ ΤΑ ΛΕΕΙ...
ΕΠΙΛΕΓΕΙΣ ΛΟΙΠΟΝ, ΖΕΙΣ Ή ΕΠΙΒΙΩΝΕΙΣ;
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΟΦΟΥΛΑ!
ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΜΟΥ :)
ΠΕΡΝΑΕΙ...ΤΟ ΒΛΕΠΩ.

Ανώνυμος είπε...

Ωχ Και ποιο είναι το είναι μου? χαχα
Πάρα μα πάρα πολύ ωραία εγγραφή...
ΖΩ..χιχι

Ανώνυμος είπε...

Τελικά, είναι σαν να ανακαλύπτεις εκ νέου όλες σου τις αγαπημένες συνήθειες όταν έχεις ελεύθερο χρόνο. Κι εμένα μ' αρ΄σει πολύ το διάβασμα, αλλά για έναν ανεξήγητο λόγο, δεν μπορώ να διαβάσω καθόλου έλληνες συγγραφείς... Φιλιάαααααα!

Σοφία είπε...

Πολύ αγαπημένος!
Επιλέγω πάντα να ζω, αλλά καμιά φορά μπορεί να αποκλίνω της πορείας μου...
Να σου χαμογελάσω βρε μπουμπού μου, αλλά που θα το δεις, που έχω ένα μήνα και να σε δω!!!
Καλό βράδυ Βαρβαρούλα μου!

Σοφία είπε...

Χαίρομαι που σου άρεσε Μάνια μου!
Καλό βράδυ!

Σοφία είπε...

Γιατί αυτό; Οι αγαπημένοι μου συγγραφείς είναι Έλληνες, δεν αλλάζω τον Ξανθούλη με κανέναν! Λατρεία!!!
Καλό βράδυ uncle scrooge, φιλιά!